Дата: 2016-01-30
Моли навро хамчун системаи мукаммали ташкил ва идоракунии фаъолияти бохаракати ширкат тасвир намудан лозим аст. Бо ибораи дигар фаъолияти моли нави ширкат аз вакти пайдо шудани акида дар бораи ягон моли нав сар шуда то вакти истехсолу гузориши мол, мубодилаи вай ва инчунин хизматрасони пас аз фуруш ва ташкили истеъли мол, давом дорад.
Моли нав-фаъолияти субъектхои муносибатхои бозоргони дар бозор аст. Таърифи хозиразамони моли навро олими амрикои, яке аз аъзоёни ассосиатсияи моли нави ИМА,профессори университети Шимолу Гарб Филипп Котлер додаст.Моли нав-яке аз шаклхои фаъолияти инсон буда, бо воситаи мубодила ба конеъ намудани эхтиечоту талаботи одамон равона карда мешавад. Чунин таърифи мухтасар шархро талаб мекунад.
Моли нав-чунин шакли фаъолияти максадноки гурухи одамон мебошад,ки ихтисоси махсусро талаб мекунад ва мехнати онхо хам ба ширкат ва хам ба чамъият фоиданок аст.
*Моли нав-бо муайян намудани эхтиечоту талабот ва бо аник намудани такозои харидорон cару кор дорад ва ширкат бояд хамаи онхоро ба эътибор гирифта барои конеъ гардонидан харакат намояд.
*Моли нав-бо гузаронидани чорабинихои мушаххас дар доираи гуногуни истехсолот , алалхусус дар муомилот яъне дар вакти хариду фуруши молхо вобастаги дорад.
Дар натичаи тахлилу санчидани гуфтахои дар боло зикршуда ба чунин хулоса меоем. Моли нав- ин сиёсати корхона бахри гирифтани фоида , ки дар натича омухтану ояндабини, идоракунии окилона ва каноатманд гардонии истеъмолкунандагон бо мол, хизмат ё чизи дигари харидаашон ба даст меояд, асос меебад.
Зарурият ба моли нав руз аз руз афзуда истодааст ва бо инкишофи муносибатхои бозоргони вобастаги дорад. Тачрибаи аксарияти ширкатхои чахон ва аз он чумла Чумхурии Точикистон нишон медихад, ки барои бомувафаккият гузаронидани фаъолият дар бозор истифодаи тарзу усулхои моли нави зарур аст. Вазъи бозор ва мухити он мачбур месозад, ки ширкат чорабинихои моли навиро дар вакти лозими ва бо сарфи маблаги муайян гузаронад.
Одатан ширкатхо ба моли нав дар холатхои зерин машгул мешаванд,
*пастравии хачми фуруши мол рохбарияти ширкатро водор месозад, ки сабабхои чунин пастравиро муайян намуда чорахои лозимро барои боздоштан ва сониян барои афзоиш фуриши молхо бинад.Масалан,хачми фуруши нушокихои ширкати «ГМХ- АЗИЯ ЛТД» дар соли охир тамоили пастрави дошт ва рохбарияти корхона инро ба эътибор гирифта шуъбаи моли нав ташкил намуда, чорабинихо оиди баланд бардоштани сифат ва паст кардани нархро ба воситаи реклом васеъ пахн намуд. Дар натича, кадре бошад хам , хачми фурушро ба дарачаи фоиданоки ширкат баровард.
*инкишофи сусти афзоиши фуруши мол ширкатхоро мачбур месозад, ки бозорхои навро кашв намоянд. Одатан таккикоти бозориро ба шубахо ё ин, ки ба пачухишгохи илми-таткикоти моли нави месупоранд, зеро чунин кор мураккаб буда тайёри махсусро талаб мекунад. Агар мисоли худро давом дихем ширкати «ГМХ АЗИЯ ЛТД» бахшхои худро оиди фуруши мол дар шахру нохияхо ташкил дода , географияи фурушро васеъ намуд.
*тагйирёбии кимматхо дар такозои харидори ва ё дигаргунёбии одати ахолии дар истеъмоли баъзе молхо хам ширкатхоро водор месозад, ки ба моли нав машгул шавад. Масалан- афзудани хачми нушокихои корхонаи муштараки «ГМХ- АЗИЯ ЛТД» ва зиёд шудани номгухои вай аз як тараф ва истеъмоли кахва аз дигар тараф ба кам шудани истеъмоли чой оварда мерасонад.
*пуршиддат гардидани ракобат дар сохаи гуногуни истехсол ва тичорати мол. Аз ин сабаб вазъи бозорхои молхои гуногун тез-тез тагйир меёбад ва ин аз ширкат талаб мекунад, ки чорахои моли нави худро гузаронад.Пуршиддат шудани ракобат дар бозорхои нушоки баъд аз ба кор даровардани корхонаи муштараки»Оби зулол» мисоли равшан шуда метавонад. Анна дар хамин шароит кадоме аз ширкатхо сиёсати худро оиди нарх ва сифати мол окилона гузаронад ва чорабинихои моли навиро мукаммал ва бо сифат бинад, он гох мувафаккиятро ба даст даровардан имконпазир мешавад.
Моли нав хамчун назарияи бозории менечмент.
Тарафхои ба идоракунии хоси моли навро дида баромада онро хамчун назарияи бозории менечмент муайян менамоянд.Дар инчо Теодор Левитро ба хотир овардан айни мудаост, Максади асосии манечмент на дар истехсоли мол, балки дар «истехсолот» ва «такрористехсолкуни» истеъмолкунандагони ин мол аст.Пешниходи киматхои истеъмоли-каноатмандии истеъмолкунанда-бозгашти истеъмолкунанда. Дар анна хамин самт бояд менечмент фикр ва амал кунад. Хангоме, ки максади бизнес чалб намудан ва нигох доштани истеъмолкунанда мебошад, вазифахои мухимтарини вай аз моли наву навовари иборат аст. Ширкатхои тараккикардаистода ба истеъмолкунанда такёя менамоянд, ки онхо борхо ба у барои харидори мурочиат менамоянд. Аз ин лихоз таъини асосии моли нав-истеъмолкунанадагонро чалб намуда ба онхо муносибати байни хамдигарии дарозмуддатро оиди конеъ гардонидани талаботи онхо бо таъмини фоидаи муайян барпо намояд.
Аз гуфтахои дар боло зикршуда, хулосахои зеринро бояд баровард,
*барои дар бизнес ба муваффакият сохиб гардидан, ба моли нав ахамияти аввалиндарача медиханд ва он масъулияти чалб намудан ва нигох доштани истеъмолкунандагонро дорад;
*таъиноти моли нав на дар он аст, ки катори истеъмолкунандагонро бо роххои гуногунтба даст орад. Дар сифати нишондихандаи самаранокии фаъолияти моли нави ташкилотхои тичорати фоидаро истифода мебаранд, дар доираи гайритичорати бошад-дарбаргирии васеъи талабот ва дарачаи конеъ гардонидани онхо, ба хисоб меравад.
*хакикат чунин аст, ки чалб намудани истеъмолкунандагони нав назар ба нигох доштани онхо бисёр гарон меафтад. Аз ин чо ширкатхои ба моли нав такякунанда зарурати ташкил намудани муносибатхои байнихамдигари бо истеъмолкунандагонро бех мешуморанд ва дар асоси таъмин кардани дарачаи баланди каноатмандии онхо ва бо рохи пешкаш намудани киматхои иловаги истеъмолкунандагони навро чалб менамоянд.
Дар хангоме, ки ба аксарияти бозорхо дарачаи баланди ракобат хос мебошад ва ин барои гузаронидани мушохидаи доими аз болои амали ракобаткунандагон ва коркарди стратегияи аз по наафтидан зарурат пайдо мекунад. Хавфи мавчуда, ки истеъмолкунандагон ба талаботи худ каноатмандии мувофик нагирифта ба тарафи ракибон ру оварданашон имконпазир аст.
Принсип?ои моли нав
Принсип?ои асосии моли нав ин?оянд:
Принсипи ва?доният ва ё волоияти пояи модию маънавии бизнес;
Принсипи пажў?иши (омўзиши доим?) фаъолият маркетнг?;
Принсипи иттилоот? (ахбор?);
Принсипи сегментатсиякун?;
Принсипи мутоби?шав? (созгори бо бозор);
Принсипи бан?шагир?;
Принсипи навъовар?.
Яке аз принсип?ои моли нав сегментатсиякун? (ба ?исм?о ?удо кардан) ба ?исоб меравад. Сегментатсия-ин дар бозор?ои фурўш аз тарафи исте?солкунанда ошкор сохтани гурў?и истеъмолкунандагони аз бисёр ?и?ат мувофи? мебошад. Он имкон меди?ад самаранок? ва ма?саднокии амалиёт?о зиёд гардида, инчунин шиддатнокии ра?обат паст гардонида шавад. Сегментатсиякун? дар та?сими бозор ба ма?сади зиёд намудани ?а?ми фурўш асос меёбад. Сегметатсиякун? метавонад ?а?ми бозорро зиёд кунад ва ба ?ан? гардонидани он мусоидат намояд.
Сегментатсиякун? бо мав?еъдории мол (позитсионирование) робитаи зич дошта, ?амчун старатегияи му?имтарини моли нав ба ?исоб меравад. Мав?еъгардони метавонад барои интихоби истеъмолкунандагони сегменти нав гузаронида шавад ва барои тафри?а дар чорчўбаи ин сегмент мусоидат намояд. Мав?еъгардон? чун стратегия имконият?ои васеъро барои исте?соли мол?ои нав мекушояд.
Сегментатсиякунии бозор яке аз восита?ои баланд бардоштани самаранокии фаъолияти бозоргонии корхона ба ?исоб меравад. Одатан, новобаста аз мол ё хизматрасони?ои пешни?одгардонида, хизматрасонии бозор истеъмол? ё касб? сегментатсиякуниро дар чунин сат? ба монанди сегмент, бозор, ?ой дар бозор, сат?и ма?дуд ё сат?и мизо?и ало?ида истифода бурдан мумкин аст.
Ва?те ки дар бораи сегментатсиякун? дар сат?и сегменти бозор сухан меронем, гурў?и калони харидорони ба ?ам монанди дохил? бозорро бо аломат?ои фар?кунанда пеши назар меорем (одат?о, мав?еъи ?у?роф?, ?обилияти харидор? ва ?айра). ?ои бозор нисбат ба дигар сат??ои сегментатсиякун? начандон калон мебошад. ?ой бо ро?и та?сим намудани сегмент ба зерсегмент?о муайян мегардад. Моли нави ма?дуд ба ?онеъгардонии талаботи гурў?и ма?дуди истеъмолкунандагон равона мешавад.
Сегментатсиякун? дар сат?и мизо?и ало?ида, моли нави инфирод? низ ном бурда мешавад. Ба сегментатсиякунии бозор талаботи муайян хос мебошад, ки аз пурсиш, та?лил, муайян намудани со?а?ои сегмент ва ?айра иборат аст. ?оида?ои асосии сегментатсиякунии бозор?ои истеъмолкунандагонро ?айд кардан зарур мебошад. Ба ин?о-минта?а, ша?р, зич?, и?лим (аломат?ои ?у?роф?), сину сол, шумораи оила, давраи ?аётии оила, ?инс, сат?и даромаднок?, касбу кор, маълумот, а?ида?ои дин?, нажод, миллат (аломат?ои психограф?) ва инчунин сабаби харид, ?устани манфиат, шиддатнокии истеъмолкун?, мав?еъи истеъмолкунанда, муносибат ба мол (аломат?ои рафтор?) ба ?исоб мераванд.
Аз рўи хусусият ва ?оидаи муайян ба гурў??о ?удо намудани бозорро сегментатсиякунонии бозор меноманд. Ма?сади сегментатсиякунонии бозор аз он иборат аст, ки дохил шудан ба му?ит ва ?удуди рушди нерўи кори гурў?и бозор ё таснифкунони ва азхудкунии бозор, имконияти ошкор кардани тараф?ои мусбии худ ва ба даст овардани нишона?о аз он, ки бо кадом ро??о ва бо кадом тарз ба дастовардани самараноки ва ноил гаштан ба ма?сад имконпазир аст.
Вобаста аз рўи усули сегмнитатсиякунон? хусусияти тавсифии бозор мушо?ида карда мешавад. Бинобар ин фар?ияти як бозор аз дигараш на он?адар маълум мегардад. Муаян карда мешавад, ки дар асоси кадом меъёр?ои васеъкун? бояд кор бурд. Агар ба и?роиши сегментатсиякунонии бозор кўшиш намоем аз рўи намуди ма?сулот ё минта?а бо вазъияти шахсии ташкилот – исте?солкунандагон (фурўшандагони ма?сулот) ё мумкин аз рўи ноаёнии бозор метавон ма?сади сегментатсиякунониро бо ма?сади таркибии он: «дар кадом бозор бояд равона карда шавад» ва «барои ба ма?сад ноил гаштан ч? бояд кард», пайваст, ки худ ?авобгаи он аст. Дар кадом ?олат шурўъ кардан ба сегментатсиякунонии бозор аз назари мизо?он ба му?ити истифодабар? ва шакл?ои талабот, метавон нишона?ои тавсиякунонии фар?ияти бозорро муайян кард.
Принсипи бана?шагир?. Мувофи?и ин принсип ташаккули барнома?ои истеъмол?-фурўш? дар назар дошта мешавад, ки дар пешбинии вазъи бозор асос меёбад. Бизнес-на?ша?о коркард коркард карда шудаанд, ки тамоми самт?ои асосии фаъолияти фирмаро тасвир мекунад ва дар ин асос тамоми мушкилот?ои имконпазирро та?лил намуда восита?ои ?алли ин мушкилотро муайян мекунанд.
Бизнес-на?ша ин ?у??атест, ки ма?сади фаъолият ва стратегияи расидан ба он?оро муайян менамояд. Ма?сади коркарди бизнес-на?ша беруна буда, аз ?алб намудани сармоягузор бо ма?сади истифодаи восита?ои пул? аз сарчашма?ои беруна иборат мебошад. Му?аё сохтани заминаи ?а?и?? барои татби?и лои?а аз ма?сад?ои дохил? ?исоб меёбад. Бизнес-на?ша имконият меди?ад чунин вазифа?о ?ал карда шаванд: ошкорсозии ма?сад?о дар бозор?ои ма?саднок, коркарди стратегияи ти?орат, пешни?од намудани восита?ои ба?оди?ии тараф?ои пур?уввати ти?орат. Бизнес-на?ша ба мў?лати 3-5 соли оянда тартиб дода мешавад. Сохтори бизнес-на?ша аксар аз он вобастаг? дорад, ки ба кадом ма?сад он пешбин? мегардад.
Бизнес-на?ша бояд аз вара?аи унвон?, тасвири мухтасари лои?а ва аз чунин боб?о иборат бошад:
корхона, ширкат, со?а;
ма?сулот, хизматрасон?;
бозор ва ра?ибон;
моли нав;
исте?солот;
идоракун?;
молия;
ба?оди?? ба таваккал.
Ба принсипи дигар, инчунин мутоби?шавиро номбар намудан мумкин мебошад, ки зуд?аракатии фаъолияти корхонаро дар вазъи та?ирёфтаи бозор дар назар дорад.
Принсипи му?ими дигари моли нав навъовар? ба ?исоб меравад. Навъовар? – ин такмили мунтазам, азнавгардон? ва офариниши моли нав, коркарди технология?ои нави исте?сол ва техналогия?ои нави моли нав? мебошад.
?амин тавр, принсип?ои моли нав пояи асосии исте?солоти хо?агидор? ба ?исоб рафта, фаъолият?ои ти?оративу молявиро дар бар мегиранд. Принсип?ои асосии идоракун? ин?о мебошанд:
1. Ма?садгузории ани?и нати?аи ти?орати ва мав?еи муаяни бозорро бо ?исоби мў?латнок, таъминоти захира?о ва ба ў?да гирифтани ?авобгариро дар бар мегирад;
2. Муомилаи комплекс? барои ба даст овардани ма?сад?ои гузошташуда аз рўи та?лили талабот пешгў? кардани бозор, омўзиши мол, табли?от ва ?авасманкунии таъминкунандагонро дар бар мегирад.
3. Шароити максималии ба?исобгир? ва талаботи интихобии бозор бо мурури таъсиррасонии яква?таи ма?садноки онро дар бар мегирад.
4. Ма?сад?ои дарозмуддате, ки ба мол равона карда шудаанд, дорои хусусияти принсипалии нави талабот ва таъмин намудани мувофи?ияти ти?оратии дарозмуддатро дар бар мегиранд;
5. Зуд бадастории мутоби?шав?, сари ва?т таъмин намудани самаранокии зиёд ба та?йир додани му?ити беруна ва нишон додани инстиятиви (ма?сади) он, ?амчун намуди идоракунии исте?соли ва ба таъмини ма?сулот таъсир мерасонад.
Просмотр: 2416
Музыка способна оказывать известное воздействие на этическую сторону души; и раз музыка обладает такими свойствами, то, очевидно, она должна быть включена в число предметов воспитания молодежи.
© 2020 DURAHSHON.TJ. All rights reserved