Дата: 2016-06-13
На?ша:
Адабиёт?ои тавсияшаванда:
Дар асоси фаъолияти и?тисодиёти ?а?он? низоми асъор? – молияв? хобидааст. Низоми мазкур шакли ташкили муносибат?ои асъор? – молиявиро байни субъектони хо?агии ?а?он? ифода карда, дар шакли созишнома?ои байналхал?? муста?кам карда шудааст. Муносибат?ои асъор? – молияв? на тан?о ?аракати байналхал?ии мол ва хизмат?оро миёнарав? мекунанд, балки со?аи муайяни фаъолиятро доранд.
Унсур?ои низоми асъор? – молияв?. Низоми асъор? – молиявии байналхал?? аз чунин унсур?ои ба?амало?аманд иборат мебошад:
Унсури асосии низоми асъор? – молиявии байналхал?? ин муносибати асъор? мебошад. Бо маънои васеъаш асъор ?амчун мол дарк карда мешавад, ки вазифаи пул?оро дар хо?агии ?а?он? и?ро карда метавонад. Вобаста аз таъинот, асъор ба милл? ва хори?? ?удо мешавад. Асъори милл? воситаи пардохти ?онун? дар ми?ёси мамлакати мазкур мебошад. Асъори хори?? воситаи пардохти ?онун?, ки дар ми?ёти дигар мамлакат?о истифода мешавад.
Низоми асъории ?а?он? ва мар?ила?ои баву?удоии он:
Низоми асъори ?а?он? аз низом?ои асъори миллии ба?амтаъсиррасонанда ва инчунин аз муассиса?ои (институт?ои) асъории байналхал?? иборат мебошад. Ба мар?ила?ои гуногуни инкишофи и?тисодиёти ?а?он? чунин низом?ои асъори ?а?он? хос буданд:
?ар як низоми номбаршуда ба мар?илаи муайяни камолоти муносибат?ои и?тисодии байналхал?? мувофи?ат мекунанд. Бо баробари та?йирёбии шароит?ои и?тисод? замина?о барои гузариш ба низоми асъори ?а?онии нав пойдор мегарданд. Таснифоти низом?ои асъории байналхал?? дар он асос меёбад, ки кадом актив барои танзим намудани номутаносиб? дар ?исоб?ои байналхал?? имконият?оро фаро?ам меоварад. Вобаста аз нишондоди додашуда, низоми асъори байналхал?ии тилло?, тилло? – девиз? ва стандарти пулиро ?удо мекунанд.
Бозори асъор ин марказ?ои расмие, ки дар он?о харидуфурўши асъор?ои хори?? бо ?урби милл? амал? мегардад, ки дар асоси талабот ва пешни?од таъсис меёбанд. Гардиши байналхал?ии пардохте, ки бо пардохти ў?дадори?ои шахсони ?у?у?? ва во?еъии мамлакат?ои гуногун ало?аманд аст, ба воситаи бозори асъор хизматгузор? карда мешавад.
Сохтори бозори асъор
Бозори байнибонк?
Сектор?ои дигари бозори асъор
Муста?им
Биржав?
Броекр?
Мизо??
Нархмонии (котировкаи) асъор?. Амалиёт?ои асъор? бе нархмонии он?о ?айриимкон аст. Нархмонии асъор?о ин муайян намудани ?урби он?о мебошад. Таърихан се усули нархмонии асъори хори?? нисбат ба асъори милл? мав?уд аст: муста?им, ?айримуста?им ва кросс-нархмон?. Нархмонии муста?ими асъор? нисбатан па?н гаштааст, ки ?ангоми он ?урби во?иди асъори хори?? дар асъори милл? ифода меёбад. Нархмонии ?айримуста?им бештар дар Британияи Кабур истифода мешавад, ки дар он ?о ин анъана дар даврае пойдор шуда буд, ки дар он асъор?о ба фунт стерлинг баробар карда мешуданд. Кросс-нархмон? ин ифодаёбии ?урби ду асъор нисбати якдигар бо воситаи ?урби ?ар яки он?о нисбат ба асъори сеюм мебошад.
Талабот ва пешни?од ба асъор. Талабот ба асъор аз тарафи воридоткунандагони ватан?, инвесторон, содиркунандагони молу хизмат?ои ватан? таъсис меёбад. Пешни?оди асъори хори?? аз тарафи вридкунандагони молу хизмат?ои ватан?, инвесторони хори?? ва содиркунандагони ватан? таъсис меёбад. Бояд ба он ди??ат дод, ки та?йирёбии талабот ва пешни?оди асъор на тан?о аз ?исоби зарурияти хизматрасонии гардиши байналхал?ии мол ва хизмат?о, балки аз ?исоби ?аракати байналхал?ии омил?ои исте?солот низ ба миён меояд.
Омил?ое, ки ба талабот ва пешни?оди асъор таъсир мерасонанд. Ба шумораи омил?ое, ки ба талабот ва пешни?оди асъор таъсир мерасонанд, ин?о дохил мешаванд:
Дар асоси талабот ба асъори хори?? ?ам нархи худи асъор ва ?ам таносуби нархи мол?о дар мамлакат ва хори?а хобидааст. Агар мол дар дигар мамлакат арзонтар бошад, он го? барои хариди он талабот ба асъори ин мамлакат зиёд мешавад. Талабот ба асъори хори?? инчунин аз сат?и нисбии даромад?о вобаста аст. Дар ?олати афзоиши даромад?о дар мамлакат нисбат ба даромад?ои дигар мамлакат?ои ба ин мамлакат содироткунанда, резидентон талаботи худро ба мол?о зиёд карда, мувофи?ан талабот ба асъори он мамлакат зиёд мешавад, ки дар нати?а ба баландшавии ?урби он оварда мерасонад. Талабот ба асъори хори?? дар нати?аи зарурияти пардохт намудани мол?ои воридот?, актив?ои хори?? ба миён омада, пешни?оди асъор бошад, дар нати?аи ба даст овардани даромад?о аз содирот ва хариди актив?ои милл? аз тарафи ша?рвандони хори?? афзоиш меёбад.
Паритети ?обилияти харидор? (П?Х). Мувофи?и назарияи паритети ?обилияти харидор?, нархи мол дар як мамлакат бояд ба нархи чунин мол дар мамлакати дигар бо ?исоби ?урби ?ор? мувофи?ат кунад. Бо ибораи дигар, як сабати мол?о бояд дар ИМА, ?опон, Россия ва То?икистон якхелла бошад.
Паритети ?обилияти харидор? ?амчун индикатори ?олати таносуби ?урби асъор?о мушо?ида мешавад, ки фар?ияти байни нарх?оро дар мамлакат?ои гуногун ба назар мегирад. П?Х ?ангоми амалигардонии му?оисакуни?оии сат?и нарх?о ва даромад?ои асл? дар мамлакат?ои бо сат?и таварруми баланд истифода мешавад (махсусан барои мамлакат?ои бо и?тисодиёти гузариш буда).
Деволватсия ва револватсия. Та?ти таъсири таносуби талабот ва пешни?од ?урби асъор та?йир меёбад. Пастшавии ?урби асъори милл? оид ба таъминоти он ша?одат дода, деволватсия номида мешавад. Баландшавии ?урби асъори милл? бошад, ревалватсия номида мешавад.
Амалиёт?ои и?тисод? байни иштирокчиёни муносибат?ои байналхал?? бе мубодилаи як асъори милл? ба дигар асъор ?айриимкон аст. Таносуб?ое, ки бо он асъори як мамлакат ба асъори дигар иваз карда мешаванд, ?урби асъор номида мешавад. Бо ибораи дигар ?ар як во?иди пулии хори?? ?урби асъор, яъне нарх бо асъори миллии дигар мамлакат ифода ёфтаро дорад. Асоси обеъктивии ?урби асъор ?обилияти харидории як асъор нисбат ба асъори дигар мебошад.
Омил?ои ба ?урби асъор таъсиррасонанда. Ба ?олати ?урби асъор ?ам омил?ои характери сохтор? доштаи ?олати и?тисодиёти мамлакати мазкурр ифодакунанда ва ?ам омил?ои вазъиятие, ки зери таъсири тамоюли тара??иёти бозори ?а?он? доимо та?йир меёбанд, таъсир мерасонанд.
Ба омил?ои сохторие, ки ба ?урби асъор таъсир мерасонанд ин?оро дохил кардан мумкин аст:
Просмотр: 4396
Музыка способна оказывать известное воздействие на этическую сторону души; и раз музыка обладает такими свойствами, то, очевидно, она должна быть включена в число предметов воспитания молодежи.
© 2020 DURAHSHON.TJ. All rights reserved