|

Банду басти бозор ва интиҳоби бозори ба мақсад мувофиқ

Тартибдиханда: admin

Дохил кард: Ахмедов Бахром

Санаи дохилгардида: 2016-04-22

1. Омўхтану ояндабинии тақозои харидорон ва омилҳои ба он таъсиррасонанда
2. Мафҳум ва моҳияти банду басти бозор ва ба бандҳо (сегментҳо) ҷудо кардани бозори моли нав
3. Аломатҳои асосии банду баст намудани бозор ва интиҳоби роҳҳои баромадан ба бозори ба мақсад мувофиқ
1. Омўхтану ояндабинии тақозои харидорон ва омилҳои ба он таъсиррасонанда
 Одатан фикру мулоҳизаҳои ширкат дар бораи бо моли худ ба ягон бозори мушаххас дохил шудан, бо иттилоотҳои бозорӣ асоснок ва пурқувват карда мешавад. Аз ин сабаб вазифаи аниқ намудани ҳаҷми тақозои харидорон, ки дар назди ширкат истодааст бояд иҷро карда шавад. Самтҳои асосии омўхтани тақозои (талаботи) харидорон чунин аст:
1) вазъи имрўзаи бозори молҳоро омўхта (ба воситаи тадқиқотбарии маркетинг) хусусиятҳои ҳоси тақозоро муайян мекунанд;
2) миқдор, номгўйҳо ва маҷмўи умумии молҳое, ки дар ҳамин бозор фурўхта шудааст, муайян намуда мавқеи молҳои ширкатро дар бозор аниқ менамоянд;
3) ҳаҷм ва номгўйҳои молҳое, ки аз тарафи рақобаткунандагон пешниҳод мешаванд ва сиёсати мушаххаси таъсиррасонии онҳоро ба эътибор гирифта ба қонеъгардонии тақозои харидорон шурўъ менамоянд.
Ояндабинии тақозои харидорон ба қатори масъалаҳои муҳимтарини ширкат (корҳона) дохил мешавад. Муайян намудани ҳаҷми бозори молҳое, ки номгўяшон якхела аст, начандон мушкил аст. Лекин ширкат ба истеҳсоли молҳои гуногуну номгўяшон мураккаб машғул бошад, он гоҳ ҳаҷми фурўши ҳар яки онҳоро алоҳида муайян мекунанд. Ояндабинии бозорро бо истифодаи усулҳои иқтисодӣ, математикӣ-иқтисодӣ ва мошинҳои электронии ҳисоббарор мегузаронанд. Ҳамаи маълумотҳои дар натиҷаи омўхтану ояндабинии тақозои харидори ба даст овардашударо таҳлил намуда, барои муайян намудани бозорҳои дилҳоҳ ва ба мақсад мувофиқ истифода мебаранд

Дидан карданд: 1373

Мавзӯъҳои монанд:

Принсипҳои маркетинг

Маркетинг ҳамчун назарияи бозории менеҷмент

Моҳият, мазмун ва принсипҳои маркетинг

Тадқиқотҳои маркетинги

Тадқиқи мархилавии бозори байналмиллали

Ошкорсозии муамоҳо ва тасвият додани мақсадҳои маркетинги

Макромухити маркетинги

Татқиқотбарии маркетинг ва зарурияти он дар шароити муосир

Зинаҳои гузаронидани тадкикотбарии маркетинг ва самтҳои асосии он.

Мохият ва мақсади маркетинг

Коментари дохил карданд:


Коментарии худро дохил кунед!

Суммаи ин ададҳоро нависед: