Дата: 2015-10-30
Ҳангоми ҳалли низоъҳо чунин талабот бояд ба эътибор гирифта шавад: а) дар ҳалли низоъҳо ба мусолиҳакорӣ, айни замон ба саросемагиву яктарафагӣ набояд роҳ дод; б) дар рафти ҳалли низоъҳо бояд манфиатҳои ҳар ду тараф ба инобат гирифта шаванд; в) дар ҳалли низоъҳо истифодаи ҷабру зӯрӣ хатост, зеро он оташи низоъро фурӯ наменишонад, баръакс афзун мегардонад; г) дар ҷомеаи демократию ҳуқуқбунёд ташаккули фарҳанги таҳаммулу мадоро хеле муҳим аст.
Аслан барои мардуми Шарқ таҳаммулу мадоро бегона ё арзиши нав нест, зеро анъана, расму ойин ва эътиқоди динӣ ҳар як шахсро ба андешамандӣ, хирадпешагӣ, таҳаммул ва сабру тоқат даъват менамоянд. Дар ҷомеаи демократӣ гӯш кардани нуқтаи назари муқобил, алтернативӣ ва ақидаҳои гуногунро бояд ёд гирифт. Дар чунин ҷомеа интихоби ҷаҳонбинӣ ва тарзи зист, ҳуқуқи ҳар як инсон аст, ки бояд онро эътироф кард. Ташаккули фазилатҳои ҳусни тафоҳум, фарҳанги таҳаммул, одамияту инсондӯстӣ амри зарурист. Ба ин маънӣ Хоҷа Ҳофиз фармуда:
Осоиши ду гетӣ тафсири ин ду ҳарф аст:
Бо дӯстон мурувват, бо душманон мадоро.
Аёният барои мавзӯи «Низоъҳои иҷтимоӣ»
Мавзӯъҳои бартаридошта дар тадқиқи низоъҳо
Унсурҳои низоъ |
Иҷтимоӣ |
Байналмилалӣ |
Индустриалӣ дар |
Ташкилӣ |
Гурӯҳҳо |
Гурӯҳҳо аз рӯи |
Миллатҳо |
Гурӯҳи кормандони |
Фардҳо. Гурӯҳҳои |
Зинаи ихтилоф |
Рафторҳои мудохилакунанда. Фарқиятҳои номувофиқ |
Рафторҳои мудохилакунанда. Фарқиятҳои номувофиқ |
Рафторҳои мудохилакунанда. |
Фарқиятҳои оштино- |
Сабабҳо |
Ҳукмфармоӣ, ки |
Комёбии захира. |
Таснифоти сохторӣ |
Фаҳмиш. Таснифот. |
Мазмуни иҷтимоӣ |
Истиқрори низоми |
Ҷамъияти кушод |
Истиқрори низоми |
Истиқрори низоми |
Арзишҳо |
Гурӯҳҳои якхела |
Пешбарии манфиатҳои |
Ҳалли баҳсҳо. Паст |
Навоварӣ. |
Идора кардани низоъҳо |
Сафарбаркунии гурӯҳ. Назорати |
Пешгирии ҷанг. |
Мувозинати қувваҳо. Гуфтушуниди умумӣ |
Дарки муаммо. |
Саволҳо барои санҷиши дониш
Просмотр: 3314
Музыка способна оказывать известное воздействие на этическую сторону души; и раз музыка обладает такими свойствами, то, очевидно, она должна быть включена в число предметов воспитания молодежи.
© 2020 DURAHSHON.TJ. All rights reserved